Analyzovaná studie
zkoumá způsob užití médií mladistvými z hlediska jejich vlivu
na tvorbu identity jejich osamostatňování. Dle teorie domestikace
je konzumace médií vnímána jako souhra mezi mediálním nosičem a
medializovaným obsahem. Autoři článku však vychází z konceptu členění
na tři složky ovlivňující vnímání média jeho konzumentem, kdy kromě mediálního obsahu a média samotného vyčleňují ještě kontext. K empirickému
prokázání významu oddělení mediálního nosiče od kontextu, a tím i lepšímu porozumění mediální spotřebě,
používají metody kvantitativního i kvalitativního výzkumu.
Vhledem k současnému trendu korvengence médií, v nichž jsou akademici konfrontováni s měnící se mediální
scénou vyznačující se na jedné straně obsahem stále
nezávislejším na mediálním nosiči a na kontextu, zatímco na druhé straně
rostoucí škále zařízení příslušící k množství kontextů, považují autoři
lepší porozumění mediální spotřebě za nesmírně důležité.
Hlavní
použité zdroje:
- COURTOIS,
C., P. MECHANT, S. PAULUSSEN a L. DE MAREZ. The triple articulation of media
technologies in teenage media consumption [online]. New Media &
Society, May 2012,. vol. 14, no. 3. Dostupné z: http://nms.sagepub.com/content/14/3/401
- JENKINS, H. Convergence culture: Where
Old and New Media Collide. New York: New York University Press, 2006
- LIVINGSTONE, S. On the material and the symbolic : Silverstone’s double articulation ofresearch traditions in new media studies. New Media & Society, 9 (1). Dostupné z: http://eprints.lse.ac.uk/1024/1/On_the_material_and_the_symbolic_%28LSERO%29.pdf
No comments:
Post a Comment