Politiku nezapomínej na online
U politických stran a jednotlivých politiků je
v dnešní době již běžné, že mají své internetové stránky, profily na
Facebooku, účty na Twitteru a předvolební spoty na YouTube. Stejně tak jako
obchodní společnosti již tato média zahrnují do svých marketingových strategií,
tak i některé politické strany jak ve světě, tak i u nás, objevily jejich sílu.
Prostřednictvím těchto médií se totiž chtějí politici ještě více zviditelnit a přiblížit
svým příznivcům a oslovit případně nové voliče. Celkově sociální média politici
nejvíce využívají právě v předvolebním období. Právě tento poznatek se pokusím
na základě níže uvedených článků obhájit.
V eseji se budu zabývat tedy užitím online
médií v kampani politických stran. Pro tento účel jsem si vybrala hned
několik článků. Jedním ze článků, z nichž budu vycházet je „Weblogs, traditional sources online and
political participation: an assessment of how the internet is changing the
political enviroment.“[1](Zúňiga,
Rojas, 2009) Jedná se o studii politické angažovanosti v závislosti užití
různých typů médií. Autor srovnává vliv tradičních zdrojů informací s těmi
vznikajícími zdroji (blogy), které předjímají další politické diskuze, kampaně
a participaci v oblasti online a offline médií. K tomuto tématu jsem
našla ještě jeden článek, který je zaměřen konkrétně na jedno ze sociálních
médií – YouTube – „Who Tube? How
YouTubes´s News and Politics Space Is Going Mainstream“[2](Albert
L. May, 2010). Další článek „Double differentiation in cross-national
comparison of populist political movements and online media uses in the United
States and the Netherlands“ [3]
(Groshek, Jiska, 2012) v sobě zahrnuje konkrétní analýza dvou
populistických stran a srovnání jejich komunikace v digitálních médiích.
Autor v něm popisuje politický populismus a online média jako dva
nezávislé trendy, které jsou středobodem rapidně se rozvíjejícího
sociopolitického prostředí.
V závěru
své práce se pokusím nastínit implementaci tohoto výzkumu na české prostředí a
využívání online médií českými politickými stranami.
Použité zdroje:
Homero Gil De Zuniga; Eulália
Puig-I-Abril Hernando Rojas; Weblogs,
traditional sources online and political participation: an assessment of how
the internet is changing the political enviroment (online), New Media &
Society, SAGE Publications, 2009 Vol 11(4), p. 553 – 574
May L. Albert, Who Tube? How YouTubes´s News and Politics Space Is Going Mainstream (online),
International Journal of Press/Politics, SAGE Publications, October 2010 Vol 15
(4), p. 499 – 511
Groshek, Jacob; Engelbert, Jiska; Double differentiation in cross-national comparison
of populist political movements and online media uses in the United States and
the Netherlands, (online), New Media & Society, SAGE Publications, July 2012, p. 1-
20
Dostupné z URL: http://nms.sagepub.com.ezproxy.is.cuni.cz/content/early/2012/07/23/1461444812450685.full.pdf+html
Bradley, Phil; Be
where the conversations are: The critical importace of social media, (online),
Business Information Review, SAGE
Publications, 2010, p. 248 - 252
[1]
Homero Gil De Zuniga; Eulália Puig-I-Abril Hernando Rojas; New Media &
Society, 2009 11: 553 - 574
[2]
May L. Albert, International Journal of Press/Politics, October 2010 vol. 15
no. 4, pages 499 – 511
Když on ten online je složitý... Třeba dneska mi přijde, že politka zapomíná na copywriting. Prostě si tam napíšou, co jim nějaká hlava řekne... Akorát to vůbec nefunguje, a ještě si tím škodí... Tak by se nad tím možná měly strany zamyslet. Protože jestliže si neuvědomí sílu celého onlinu, tak stejně budou vždycky pozadu... Je hloupé, že kdejaký eshop má lepší marketing, než politika.
ReplyDelete