Abstrakt
Cílem této práce
je představit studii s názvem Uchopení
příležitosti: použití Twitteru v prezidentské kampani v průběhu volebního
cyklu 2012, kterou napsal Daniel Kreiss. Studie je o tom, jakým způsobem
používají členové týmu Twitter k ovlivňování agendy a rámců profesionálních
novinářů a ovlivnění svých příznivců. Z rozhovorů se členy týmu v roce
2012 v rámci kampaně Obamy a Romneyho a kvalitativní obsahové analýze
jednotlivých tweetů vyplývá, že Obamova kampaň měla mnohem větší schopnost
reagovat v reálném čase díky své autonomii. Kreiss tvrdí, že v mimořádných
momentech kampaní se může uplatňovat teorie, kterou Isaac Reed nazývá „performativní
moc“, prostřednictvím které lze ovlivnit aktéry správně načasovaným, emocionálně
rezonantním a rétoricky efektivním obsahem. Součástí této práce je také
komparace politické komunikace na Twitteru v kampani v roce 2012 a
2016.
Abstract
The purpose of
this paper is to introduce a study called Seizing
the moment: The presidential campaigns’ use of Twitter during the 2012
electoral cycle written by Daniel Kreiss. The study is about how staffers used Twitter to influence the agendas and frames of
professional journalists, as well as appeal to strong supporters. Drawing on interviews with staffers from the 2012 Obama
and Romney presidential campaigns and qualitative content analysis of their
Twitter feeds, staffers cites that Obama’s campaign had much greater ability to
respond in real time thanks to its autonomy. Kreiss argues that at
extraordinary moments campaigns can exercise a theory what Isaac Reed calls
“performative power,” influence over other actors‘ through well-timed,
resonant, and rhetorically effective content. A part of this paper is to
compare politial communication on Twitter of 2012 campaign with the 2016
campaign.
No comments:
Post a Comment