Esej sleduje dopady života celebrit na životy obyčejných lidí na příkladu americké herečky Sarah Jessicy Parkerové. Vychází z článku Helen Warnerové Fashion, celebrity and cultural workers: SJP as cultural intermediary, jenž zobrazuje Parkerovou jako módní ikonu současné společnosti. Představuje ji jako arbitra vkusu a základních lidských hodnot dnešních mladých žen.
Ambicí tohoto eseje je na příkladu rozboru života a osobnosti Sarah Jessicy Parkerové dokázat, že celebrity mají zásadní vliv na životy obyčejných lidí v současné společnosti.
Použitá studie:
Warner, Helen (2013): Fashion, celebrity and cultural workers: SJP as cultural intermediary. London: Sage, Media, Culture & Society, 35: 382, dostupné z: http://mcs.sagepub.com/content/35/3/382.
Další zdroje:
Boorstin, Daniel J. (1992): ‘From hero to celebrity: The human pseudo-event’ in The Image: A Guide to Pseudo-Events in America, New York: Vintage Books.
Braudy, Leo (1997): ‘Introduction’ in The Frenzy of Renown: Fame and Its History, New York: Vintage.
Cashmore, Ellis & Parker, Andrew (2003) ‘One David Beckham? Celebrity, masculinity, and the soccerati’, Sociology of Sport Journal 2, 214-231.
Clive, James (1993): Fame in the 20th century, London: BBC Books.
Dyer, Richard (1998): ‘Part One: Stars as a social phenomenon’ in Stars, 2nd edition, London: British Film Institute.
Epstein, R. (2007): Sharon Stone in a Gap turtleneck. In: Holmes S and Redmond S (eds) Stardom and Celebrity: A Reader. London: Sage, pp. 206-219.
Ferris, Kerry O. (2007): ‘The Sociology of celebrity’, Sociological Compass 1, 1: 371-384.
Hesmondhalgh, David (2007): ‘Introduction: Change and continuity, power and creativity’ in The Cultural Industries, 2nd edition, London: Sage.
Jermyn, D. (2006): ‚Bringing out the * in you‘: SJP, Carrie Bradshaw and the evolution of television stardom. In: Holmes S and Redmond S (eds) Framing Celebrity: New Directions in Celebrity Culture. London: Routledge, pp. 67-87.
Moore, Ian (2005): ‘Celebrity...or not to be?’ Incentive Business, pp. 54.
No comments:
Post a Comment