Thursday, May 23, 2013

ZÁŘÍCÍ HVĚZDA NA NEBI CELEBRIT, ANEB SARAH JESSICA PARKER JAKO MÓDNÍ IKONA SOUČASNOSTI

Tématem eseje Zářící hvězda na nebi celebrit, aneb Sarah Jessica Parker jako módní ikona současnosti je popis soudobé společnosti, jež je každodenně ovlivňována životy populárních osobností.
Esej sleduje dopady života celebrit na životy obyčejných lidí na příkladu americké herečky Sarah Jessicy Parkerové. Vychází z článku Helen Warnerové Fashion, celebrity and cultural workers: SJP as cultural intermediary, jenž zobrazuje Parkerovou jako módní ikonu současné společnosti. Představuje ji jako arbitra vkusu a základních lidských hodnot dnešních mladých žen.
Ambicí tohoto eseje je na příkladu rozboru života a osobnosti Sarah Jessicy Parkerové dokázat, že celebrity mají zásadní vliv na životy obyčejných lidí v současné společnosti.

Použitá studie:
Warner, Helen (2013): Fashion, celebrity and cultural workers: SJP as cultural intermediary. London: Sage, Media, Culture & Society, 35: 382, dostupné z: http://mcs.sagepub.com/content/35/3/382.

Další zdroje:
Boorstin, Daniel J. (1992): ‘From hero to celebrity: The human pseudo-event’ in The Image: A Guide to Pseudo-Events in America, New York: Vintage Books.
Braudy, Leo (1997): ‘Introduction’ in The Frenzy of Renown: Fame and Its History, New York: Vintage.
Cashmore, Ellis & Parker, Andrew (2003) ‘One David Beckham? Celebrity, masculinity, and the soccerati’, Sociology of Sport Journal 2, 214-231.
Clive, James (1993): Fame in the 20th century, London: BBC Books.
Dyer, Richard (1998): ‘Part One: Stars as a social phenomenon’ in Stars, 2nd edition, London: British Film Institute.
Epstein, R. (2007): Sharon Stone in a Gap turtleneck. In: Holmes S and Redmond S (eds) Stardom and Celebrity: A Reader. London: Sage, pp. 206-219.
Ferris, Kerry O. (2007): ‘The Sociology of celebrity’, Sociological Compass 1, 1: 371-384.
Hesmondhalgh, David (2007): ‘Introduction: Change and continuity, power and creativity’ in The Cultural Industries, 2nd edition, London: Sage.
Jermyn, D. (2006): ‚Bringing out the * in you‘: SJP, Carrie Bradshaw and the evolution of television stardom. In: Holmes S and Redmond S (eds) Framing Celebrity: New Directions in Celebrity Culture. London: Routledge, pp. 67-87.
Moore, Ian (2005): ‘Celebrity...or not to be?’ Incentive Business, pp. 54.

No comments:

Post a Comment