Abstrakt
Předkládaná seminární práce vychází z výsledků prezentované
studie Daniela M. Shafera, který ve své práci předkládá představu hry, jako
nové sociální platformy pro poznávání lidí. Tato seminární práce rozvádí
myšlenku herního prostředí jako způsobu nové sociální interakce, ve kterém
fungují stejné psychologické mechanismy (halo efekt, efekt pořadí, předsudky a
stereotypy) jako v prostředí skutečném. Na tomto závěru je navrženo komunikační
schéma, které zobrazuje jednotlivé vrstvy prostředí a směr interakce. Závěrem
práce je konstatováno, že hraní videoher, coby nový způsob sociální interakce,
mění poznávání druhých lidí. Do jaké míry a jak konkrétně by bylo námětem
kvalitativního výzkumu.
Abstract
Following essay is based on the results presented in study
of Daniel M. Shafer. He considers a videogame as a new social platform for
meeting people. This essay develops idea of a game environment as a manner of
new social interaction, where most of psychological mechanism (halo efekt,
primarily efekt, prejudices, stereotypes) are applicable. According to these
results are proposed communication scheme, which displays particular
environment layers and the direction of interaction. In the end of the essay is
stated, that video game playing as a new manner of social interaction change
meeting new people. How far and how concretely could be the topic of further
qualitative research.
Zdrojová studie:
SHAFER, Daniel M. Person
Perception and Enjoyment of Video Game Competition. Media Psychology Review, 2014, 6.1.
No comments:
Post a Comment