Wednesday, September 19, 2012
Sebeprezentace světových a českých celebrit na sociální síti Twitter
Esej shrnuje článek "To See and Be Seen: Celebrity Practice on Twitter", publikovaný v květnu 2011 v časopise Convergence. Autorky Alice Marwick a Danah Boyd definují pojem celebrit, vysvětlují průběh svého výzkumu a rozsáhle analyzují komunikaci prostřednictvím sociální sítě Twitter. Na základě svého výzkumu uvádějí autorky řadu postupů, které se u používání této sítě v komunikaci celebrit opakují. Tyto závěry jsou následně v eseji stručně srovnány se současnou českou praxí.
Zdrojový článek: Marwick, A. – Boyd, D. (2011): To See and Be Seen: Celebrity Practice on Twitter. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteSebeprezentace jakýchkoliv celebrit kdekoliv je tristní. A čím větší béčková selébrita, tím víc okázale to dává najevo. Když jsem byl před dvěma roky pro nové pneumatiky. Potkal jsem se tam s jedním béčkovým hercem, radši nebudu jmenovat. :-D Frajer, o kterým bych řekl, že si v životě neměnil kolo, tam tým prodejců poučoval o tom, jaký gumy musí brát a proč že je od nich vlastně asi ani nechce. Už chybělo jen klasické "Víte kdo já jsem, ne?". :))
ReplyDelete