Tuesday, July 2, 2013

Crowdfunding v Česku



Tato práce mapuje současný stav českých crowdfundingových webů na Internetu. Pomocí původního dotazníkového šetření si klade za cíl zjistit, nakolik je česká společnost obeznámena s myšlenkou crowdfundingu a zda se do tohoto konceptu také aktivně zapojuje. Věnuje se historii crowdfundingu jako takového, stejně jako jednotlivým webům tohoto typu v českém internetovém prostředí. V rámci dotazníkového šetření zkoumá také motivace k finančnímu přispění soukromých sponzorů nebo ochotu vlastního zapojení do případného rozvoje kreativního projektu skrz crowdfundingový server. V neposlední řadě tato práce řeší také různé přístupy ke crowdfundingu a nevýhody, které tato metoda sponzoringu obsahuje. Pro názorný příklad analýzy crowdfundingu jsem si vybrala článek „Crowdsourcing and outsourcing: the impact of online funding and distribution on the documentary film industry in the UK“ od Inge Ejbye Sørensen uveřejněný v časopise Media, Culture & Society.

Zdrojová studie:


      SORENSEN, I. E. Crowdsourcing and outsourcing: the impact of online funding and distribution on the documentary film industry in the UK. Media, Culture [online]. 2012-08-30, vol. 34, issue 6, s. 726-743 [cit. 2013-06-27]. DOI: 10.1177/0163443712449499. Dostupné z: http://mcs.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/0163443712449499

1 comment:

  1. Já mám trochu problém s tím, že crowdfunging v Česku se kvůli portálům, které jsme vymysleli, trochu špatně uchopil. To procento projektů, které uspěly, ale nakonec to byl docela průšvih, protože nestíhali nebo měli nesmyslné náklady s cenami, bylo moc. Jako nechápu, proč by mi měl někdo přidávat na vlastní podnikání, když o mě nic neví. TO si radši postavím eshop od píky, bez zodpovědnosti vůči ostatním. Jako to dělám teď, když jsem si zaplatil ze svého paní na SEO, která mě dostává do vyhledávačů. :)

    ReplyDelete