Saturday, November 19, 2016

KONEC ZAŠÍVÁNÍ V ZADNÍCH LAVICÍCH aneb APLIKACE VE ŠKOLÁCH


 

KONEC ZAŠÍVÁNÍ V ZADNÍCH LAVICÍCH aneb APLIKACE VE ŠKOLÁCH

Známe to všichni. Místo, abychom poslouchali vyučujícího, který nám už půl hodiny vykládá o čeledi hluchavkovité u dvouděložných rostlin, my uvažujeme nad tím, jestli ten dělník na té střeše protější budovy spadne nebo ne. Hodina nás nudí. Musíme tu ale sedět a dávat pozor. Probíraná látka nás ale nebaví, tak se alespoň snažíme předstírat, že učitele posloucháme. On přece nepozná, že výklad vůbec nevnímáme (pokud nám ovšem nepoloží nějakou záludnou otázku).
S tím je teď ale konec. Profesor Wei Xiaoyong na univerzitě Sichuan v Číně vytvořil aplikaci, která učitelům pomůže zjistit, zda se žáci během hodiny nudí nebo ne.
Aplikace využívá technologii, která monitorováním studentova obličeje dokáže rozpoznat, zda je student znuděný nebo ne. Aplikace následně pro každého studenta vytvoří křivku, která ukazuje, jak se studentův zájem o výklad vyvíjí v průběhu hodiny. Křivka dokáže určit, zda je student spokojený nebo ne a poskytuje učiteli indikace o tom, zda žáka jeho výklad zajímá anebo nudí – viz následující obrázek. (1)
Podle profesora Wei Xiaoyong může díky této aplikaci vyučující snadno zjistit, zda svým výkladem budí zájem studentů či naopak. Učitel tak dostává okamžitou zpětnou vazbu na svou práci. Na základě výsledné křivky se pak pedagogové mohou sami sebe ptát, zda probíranou látku učí vhodným způsobem, zda je tato studijní látka vhodná pro tuto konkrétní třídu apod. (1)
Profesor Wei Xiayong poprvé použil technologii snímající obličej před pěti lety, kdy ji používal k registraci docházky žáků ve třídě. Tuto technologii následně začali využívat i jeho kolegové na univerzitě. Xiayong očekává, že i tato nová aplikace se brzy rozšíří mezi jeho kolegy. (1)
Aplikací, které se snaží zlepšit náš život ve škole, je celá řada. Vše se netočí pouze kolem Facebooku, emailu či Dropboxu. Web Digital Trends sestavil seznam jednadvaceti užitečných aplikací pro učitele a studenty. Pojďme si zde představit čtyři nejzajímavější aplikace, které bychom mohli využít i my, studenti FSV.
 
 

1. KAHOOT


Tato aplikace je určena pro pedagogy, kteří by rádi svoje přednášky udělali zábavnými, ale nevědí jak. Její používání je jednoduché - učitel do ní napíše své připravené otázky a odpovědi a ona z nich vytvoří hru s webovým prohlížečem. Studenti si pak aplikaci stáhnou a pro ně zábavným způsobem začnou odpovídat na pedagogovy otázky. (2)
 
 

 2. GOOGLE CLASSROOM

Pokud chce škola používat aplikaci Classroom, musí být uživatelem stránky G Suite for Education od společnosti Google. Ta svým uživatelům pak mimo jiné umožňuje distribovat a známkovat úkoly online, stejně tak organizovat studijní materiály na Google Drive. Aplikace zjednodušuje i kontakt mezi studenty a učiteli – učitelé mohou snáze zveřejňovat různá upozornění i rozvíjet diskuzi mezi studenty. (2)

3. TEACH LEARN LEAD

Tato další aplikace umožňuje propojit pedagogy učící stejný předmět, ale na jiných školách. Díky ní mohou učitelé potkat své kolegy a sdílet s nimi svoje zkušenosti, diskutovat o aktuálních tématech, sdílet spolu svoje učební metody, učební plány apod. (2)

 

 

4. TRELLO

Aplikace Trello pomáhá studentům při práci na skupinových projektech. Umožňuje jim vytvořit checklist, nahrát obrázky, přidělit úkoly ostatním uživatelům, synchronizovat veškerý nahraný obsah a sdílet ho s ostatními. (2)

 

Celkový seznam dalších zajímavých aplikací, které byly vytvořeny pro použití ve školách, naleznete zde: http://www.digitaltrends.com/mobile/best-apps-for-teachers-education/.

Zdroje:

1. Best, Shivali. No hiding at the back! Teacher uses facial recognition technology to see if students are BORED. Mail Online. [Online] 12. září 2016. [Citace: 13. listopad 2016.] http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3785299/No-hiding-Teacher-uses-facial-recognition-technology-students-BORED.html.

 

2. Schiola, Emily a Sin, Gloria. 21 helpful apps for teachers and educators. Digital Trends. [Online] 8. říjen 2016. [Citace: 13. listopad 2016.] http://www.digitaltrends.com/mobile/best-apps-for-teachers-education/.


 Eliška Luňáčková
 
 















 












 
 






















No comments:

Post a Comment