Saturday, April 11, 2015

Dokonalý marketingový nástroj: Pinterest

Pinterest je něco jako virtuální nástěnka, na kterou si připínáte obrázky věcí, které se vám líbí, které vás nějak oslovují či zajímají nebo které byste si chtěli koupit. Vaši nástěnku navíc můžou vidět vaši kamarádi nebo i cizí lidé a „váš“ obrázek zase můžou připíchnout k sobě na nástěnku. Síla Pinterestu je v tom, že při kliku na jakýkoli obrázek se dostanete na zdroj obrázku, kterým je většinou blog, e-shop nebo webová prezentace produktu. V tom tkví jeho obrovský obchodní potenciál.

Nejrychleji rostoucí sociální médium
Obrázky jsou v kurzu! Ze všech sociálních médií loni nejvíce rostl Pinterest. Počet jeho aktivních uživatelů  se téměř zdvojnásobil, navýšil se o 97 %.
Na druhém místě skončil těsně Tumblr s 95% nárůstem aktivních uživatelů, třetí pozici pak obsadil Instagram s 47 %. Výrazné zvýšení uživatelské základny zaznamenal i LinkedIn s 38 %. YouTube pak uzavírá první pětici s pouhým 13% růstem aktivních uživatelů.


Pinterest slaví 5. narozeniny. Sociální médium, které umožňuje lidem primárně vytvářet kolekce zajímavých fotografií a obrázků, obvykle není tak sdílné ohledně svých dat. Na svou oslavu ale udělalo výjimku. Za dosavadní pětiletku umožnilo 50 miliard pinů.
Pinterest představuje velmi dobré místo zejména k vizuální propagaci značky. Umožňuje nahrávat propagační fotografie ve vysoké kvalitě, a vytvářet tak atraktivně vyhlížející produktové katalogy.  
Další výhodou Pinterestu je jeho způsob organizace podle témat a zájmů. Jednotlivé nástěnky se tak mohou týkat například svateb, dekorací, dárků, receptů, barev aj. V rámci jednoho profilu je také možné navodit jednotlivými nástěnkami určitou atmosféru či náladu, což může posílit konzistentní obraz dané značky. Dobré je však na svou nástěnku „připíchnout“ i jiné než jen produktové fotografie. Stejně jako na Twitteru i na Pinterestu existuje tzv. hashtag, podle kterého je možné vyhledat jednotlivé nástěnky, proto je určitě doporučeníhodné hashtagy používat.



Jaké jsou největší přínosy Pinterestu pro podnikatele?

Pinterest má velký potenciál pro podnikatele, mezi jejichž zákazníky patří primárně ženy. Je to celý módní průmysl, kosmetika, vše kolem bydlení a zahrady, gastronomie, cestování, design, produkty a služby pro děti. Na Pinterestu se daří podnikatelům, kteří nabízí vizuálně atraktivní produkt či službu nebo kteří dokážou produkt či službu atraktivně prezentovat.
Pinterest nabízí podnikatelům jedinečnou možnost prezentovat výrobek nebo i službu v rámci sociální sítě, kam lidé chodí hledat věci, které mají rádi, navíc v náladě si něco koupit. Najdu pin bot, kliknu na obrázek a jsem rovnou v e-shopu. Podle dostupných informací Pinterest testuje tlačítko „koupit“, které nákup ještě ulehčí. To, co na Facebooku často působí jako obtěžující reklama, je na Pinterestu vítaný obsah.
Naprosto unikátní je funkce zobrazování podobných obrázků. Pinterest nám tak ukazuje věci, o kterých jsme ani nevěděli, že existují. U každého pinu se totiž zobrazují podobné obrázky. Někteří říkají, že to co Google znamenal pro vyhledávání, znamená Pinterest pro objevování. Ačkoliv se počet českých uživatelů odhaduje na zhruba 15 tisíc, celosvětově jde o třetí nejpopulárnější sociální síť. Podle dubnového průzkumu agentury Social Media Marketing na ni zavítá přes 4 miliony návštěvníků denně, kteří zde stráví přibližně více než 14 minut.
Pinterest pracuje plně s obrázky a videem, které mohou uživatelé připichovat (pin) na své vlastní virtuální nástěnky (boards). Velká síla Pinterestu tkví právě v jednoduchosti „připichování“, kdy je možné nahrávat vlastní fotografie z počítače či z jiných internetových stránek nebo si je vypůjčit z jiných nástěnek.
Tato vizuální sociální síť tak představuje velmi zajímavý marketingový nástroj, ke kterému Češi však přistupují trochu s rezervou. Češi jsou poněkud konzervativnější a marketingové kroky na internetu váhavě promýšlejí, kdo se ale rychle na novinky adaptuje, má jednoznačnou konkurenční výhodu.
Využití Pinterestu se více než nabízí na poli internetového obchodu, kde funguje tak, že si zákazník vybere položku na nástěnce obchodu a přidá si ji do některé ze svých nástěnek. A zatímco se tento obrázek šíří dál mezi jeho přátele a přátele jeho přátel, stále s sebou nese informaci o původním umístění. Hlavním předpokladem pro úspěšnou interakci e-shopu a Pinterestu je dostatečná zásoba vizuálně zajímavého materiálu, který souvisí s obsahem podnikání e-shopu. Fotky by navíc měly být ve vysoké kvalitě. Mezi e-shopy, které na Pinterestu nejvíce bodují, patří ty s módou a módními doplňky jako jsou šperky, hodinky apod.
Majitelé e-shopů mohou Pinterest jednoduše využít tak, že ke svému zboží, respektive jeho fotografiím přidají tlačítko „Pin it“ a pak už jen sledují jejich sdílení. Zajímavější variantou je založení vlastního profilu na Pinterestu a jeho aktivní budování a komunikace s komunitou, jež aktivity e-shopu sleduje.

Mají nové sociální sítě ještě šanci?
Rychlost nástupu Pinterestu ukázala, jak by mohla probíhat evoluce budoucích sociálních sítí. Totiž velmi rychle. Uživatelé jsou schopni rychle přijít a novou službu pochopit. Jeden z možných scénářů vývoje tedy podobně Pinterestu predikuje vznik dalších sociálních sítí s daleko užším zaměřením, cílovou skupinou či způsobem sebeexprese.

Třeba je Pinterest jen krátkodobý americký výstřelek. Rozhodně ale ukázal, že pořád žijeme v době, kdy může inovativní internetový nápad v oblasti sociálních sítí raketově vystřelit.


Zdroje:
http://tech.ihned.cz/c1-56149650-pinterest-je-socialni-sit-zalozena-na-krase-a-inspiraci-roste-nejrychleji-ze-vsech

http://www.m-journal.cz/cs/aktuality/pinterest-slavi-5--narozeniny--za-tu-dobu-zprostredkoval-50-miliard-pinu__s288x11243.html

http://www.globalwebindex.net/blog/pinterest-was-the-fastest-growing-social-network-in-2014

https://about.pinterest.com/cs

http://recode.net/2015/02/12/pinterest-is-working-on-a-plan-to-introduce-a-buy-button-as-soon-as-this-year/



No comments:

Post a Comment