Friday, September 6, 2013

Nová média v Jižní Koreji



Ve své závěrečné semestrální práci jsem se rozhodla zabývat tématem využívání nových médií v Jižní Koreji. Práce vychází z článku „New Media Practices“ z časopisu International Journal of communication, jehož autorem je  Hyeryoung Ok.

Jižní Korea patří v současné době mezi nejvýznamnější digitální velmoci světa, pyšní se takovými přízvisky jako „IT velmoc“ či „ráj online gamerů“. Unikátní technologie, vyspělé mediální publikum, silná participace mladých Jihokorejců při vytváření mediálního obsahu, zcela ojedinělé platformy nových médií, na druhé straně tvrdá cenzura či dva miliony občanů závislých na internetu, to jsou hlavní specifika kultury nových médií v Jižní Koreji.

Tato práce si klade za cíl podat ucelený obraz jednotlivých tipů nových médií v této zemi, pozornost je věnována především mobilním telefonům, specifickým jihokorejským webovým portálům (Daum, Naver) a sociálním sítím (Cyworld) či gamingu. Nová média v rukou mladých obyvatel Jižní Koreji, jejich pozitivní i negativní dopady na tradiční jihokorejskou kolektivistickou společnost, jež se neustále potýká s tvrdou cenzurou mediálních obsahů, tvoří zásadní část práce a umožňují nám tak pochopit širší souvislosti globální digitální scény.

Zdrojová studie: OK, Hyeryoung. New Media Practices in Korea. International Journal of Communication (online). 2011, vol 5, oo 320-348.

Dostupný z WWW: http://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/701/527