Sunday, April 14, 2013

Tvoril som, inšpiroval som, nakúpil som. I tak by sa dala charakterizovať kampaň Hello, World!.



Americká módna značka J.Crew minulý rok na jar uviedla svoju jarnú kolekciu kampaňou Hello, World!, do ktorej aktívne zapojila tých najštýlovejších ľudí z rôznych častí sveta. Práve tí neboli len nemou tvárou kampane, ale nové kúsky nastávajúceho obdobia sami predstavili a ponúkli i veľmi osobný pohľad na módu a každodenné obliekanie.



J.Crew patrí medzi najobľúbenejšie módne značky na americkom trhu a ich oblečenie, obuv i módne doplnky sa pravidelne objavujú v tých najprestížnejších módnych časopisoch ako je Vogue alebo Elle. Značka je svojimi fanúšikmi milovaná kvôli tomu, že ponúkajú nápaditú módu vysokej kvality, ktorá je dostupná nielen cenovo, ale hlavne svojou nositeľnosťou. V minuloročnej kampani spoločnosť povolala dve významné osobnosti zo sveta módy – Garance Doré a Scotta Schumana, aby sa vydali na turné okolo sveta a navštívili viaceré hlavné mestá. Následne mali za úlohu zmapovať osobný štýl ľudí z rôzneho kreatívneho prostredia, ktorí sú tiež vernými fanúšikmi značky. Nositeľnosť a prístupnosť značky tak vďaka kampani a skutočným, celkom bežným ľuďom, ktorí ju tvorili, nadobudla nový rozmer.

Kampaň, ktorej podstata bola tá istá ako v akejkoľvek inej kampani - úspešne predstaviť, podporiť a predať nový produkt - však celkovo vyznela kreatívne, nevtieravo a hlavne veľmi osobne. Voľba Doré a Schumana, ktorí tvoria dlhoročný pár a sú obaja fotografi s veľmi úspešnými blogmi, sa ukázala ako trefa do čierneho. Fungovanie oboch blogov v priebehu rokov so sebou prinieslo množstvo príležitostí na spoluprácu s mnohými zaujímavými ľuďmi.  Vďaka tomu bolo hľadanie členov tímu i samotné zahájanie a priebeh práce na kampani o to jednoduchšie a prirodzenejšie.

Hello, World! ale nie je len o populárnej Doré a Schumanovi. Práve naopak, oni sú len začiatkom a len jedným článkom z viacerých, ktorí kampaň tvorili. Prepojenosť a spolupráca na leveli bežných ľudí a nie uzatvoreného tímu kreatívcov z jedného štúdia v New Yorku bolo určite hlavným kritériom kampane. Medzi ľudmi, ktorých blogeri vybrali, môžeme nájsť napríklad Svena Schumanna z Berlína, zakladateľa časopisu The Talks, blogerku Bertu Bernad z Madridu alebo austrálskeho surfera a fotografa Lincolna Pilchera. Na stránkach kampane má každý svoj vlastný priestor, kde sa môže sám predstaviť a ukázať kúsok zo svojho života a životného štýlu, ktorého súčasťou je i oblečenie J.Crew.

Berta Bernat, blogerka z Madridu.

Lincoln Pilcher, surfer a fotograf zo Sydney.

Hello, World! s patričnou hrdosťou všetkých členov kampane nazýva tastemakers. Výraz by mal charakterizovať tých, čo vytvárajú jedinečný štýl alebo vkus. Je to síce len výraz, pomenovanie, ale i touto maličkosťou kampaň opakovane dokazuje, že zapojili ľudí, ktorí nie sú len tvárami z fotografií, ale tvorcovia sami. Títo tvorcovia a účastníci kampane tak majú svoj profil, ktorý po rozkliknutí ponúkne sériu fotografií, krátke video i rozhovor. Na základe osobných preferencií a vkusu daného človeka je súčasťou jeho profilu i jeden kus odevu, ku ktorému je krátky popis. Ten nás oboznamuje s jedinečnou kvalitou daného kúsku ako i históriou jeho vzniku.  Na konci profilu sa potom ešte objavuje časť „Vyzeraj ako...“, ktorá prezentuje vybrané a obľúbené kusy zo šatníka daného človeka. Na jednotlivé položky sa dá kliknúť a užívateľa to prenesie do e-shopu, kde sa kolekcia prezentovaná a nosená tastemakerami dala minulý rok zakúpiť.

Takashiro, šéfredaktor časopisu Popeye z Tokya.

Interview a exkluzívne vybrané oblečenie.


I keď je Hello, World! vo svojej podstate ostáva kampaňou, ktorá len pomáha predať určitý produkt, môžeme v nej pozorovať zaujímavý prvok spoluúčasti, kooperácie na procese vytvárania. Podobné spoluvytváranie bežnými užívateľmi je dnes možné vidieť často na stránkach ako je napríklad Wikipedia alebo Pinterest, kde si ľudia vytvárajú svoje online nástenky, ktoré ďalej zdieľajú a inšpirujú ostatných. Prvok spoluúčasti v Hello, World! je ale zaujímavý hlavne tým, že je v prostredí reklamy, marketingu a online nakupovania viac neočakávaný a menej si ho uvedomujeme. Mnohí počin tejto konkrétnej realizácie kampane pravdepodobne berú ako každú inú vypočítavú a vtieravú reklamu. Z môjho osobného hľadiska je ale element spoluúčasti príjemnou zmenou popri ostatných kampaniach s atraktívnymi ľuďmi prezentujúcimi myšlienku spoločnosti, na ktorej sa nemali šancu podieľať v takej miere ako v Hello, World!. J.Crew týmto navyše znova potvrdilo to, že svety tvorcov a užívateľov už nie sú oddelené, ale naopak sa v rôznych prostrediach zlievajú, napríklad i preto, aby nám predali novú kolekciu oblečenia.

No comments:

Post a Comment